maandag 25 mei 2009

Eindbeschouwing

Oef, de eindstreep is behaald. Nochtans, terwijl is dit typ, besef ik direct dat dit niet waar is: de opdracht er iets in onze bibliotheek mee te doen. Het is zoiets als de verlovingscursus gedaan hebben als je van plan bent te trouwen, dan begint het ook nog maar pas. Sommige dingen vind ik helemaal maar niks (vb. twitter) , andere zijn leuke speeltjes (vb. spell with flickr), nog andere (gelukkig de meeste "dingen") zijn wel toepasbaar in de bibliotheek of privé. Het probleem echter is volgens mij, zoals ik in een vorig bericht schreef, de nodige tijd vinden om daar in werkelijkheid mee bezig te zijn. Misschien ligt hierin ook een taak van de overkoepelende vakorganisaties op provinciaal of Vlaams niveau om dingen aan te bieden waar de bibliotheken zich op kunnen aansluiten. Anders denk ik toch dat alles een beetje in de kast beland voor "als we ooit eens tijd hebben", met het gevaar dus dat we zullen stilstaan en achteruit gaan. Ik ben toch tevreden deze cursus te hebben gevolgd en hoop verder ermee aan de slag te gaan!

2 opmerkingen:

  1. Mooie vergelijking met het huwelijk :-)
    Ik weet niet of je op de Denk- en discussiedag van Bibnet aanwezig was, maar zij zijn volop bezig met web 2.0 ondersteuning voor openbare bibs uit te werken.
    Alvast proficiat met jouw 'beëindiging' van het traject. Veel succes nog verder!

    BeantwoordenVerwijderen